söndag 8 april 2012

Påskharen...

hade minsann varit här och gömt ägg, tyvärr var det så blött ute så det fick bli inomhusjakt.

Lilla D skulle lämna ifrån sig sina nappar och i gengäld få ett nytt gosedjur, så lät dealen vi hade med Påskharen...han höll sitt ord men med lilla D:s var det lite si och så.

- Åh vad trött jag blir på Påskharen när han tar mina tuttar!

Lilla skruttan, så liten men ändå så klok och förnuftig...man får sig ett gott skratt flera gånger om dagen här hemma med hennes små uttalanden.

Mitt mammahjärta går sönder när hon blir så olycklig, vi fick ringa till Påskharen på kvällen och be honom lämna tillbaka gosekaninen och en napp, tur han har telefon den där Påskharen!

Googlade lite igår kväll och det verkade som att fyra år var en bra ålder att sluta med nappar så vi kör nästa Påsk igen ;)

Lilla W tyckte var också helt överlycklig,  men påpekade diskret flera gånger under letandets gång att 
-Jag vet ju att det är du som är Påskharen mamma... hon blev i allafall så glad för sina nagellack och sin nageldekor.

Hon har blivit så stor och tycker det är roligt med sånt där "tjejigt" småplock. Min fina stora lilla tjej!

Lilla D letar för fullt...






W hade stora svårigheter att hitta sitt ägg som var gömt i grytskåpet, under durkslaget.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar