onsdag 3 oktober 2012

Blogglustan har inte infunnit sig

Är dålig på att uppdatera bloggen känner jag...har inte hänt så mycket nu utan sjukdomar avlöser varandra och ett ständigt trötthetssyndrom hos mig gör mig mindre trevlig och rolig.

Just det ja! Hittade en liten kisse i måndags, allt sånt händer mig. Verkar vara någon dragningskraft inuti mig som lockar till sig övergivna, misskötta och skadade djur.
Vet inte hur många gånger jag har sprungit med igelkottar nere på stan och hämtat pizzakartong (såna till inbakad ni vet) för att bära kotten i.

Tillbaka till kissen så sprang den omkring uppe på parkeringen till dotterns förskola farligt nära den stora trafikerade vägen, den hade inget halsband, stora fästningar och givetvis sprang den efter mig...
Sagt och gjort kunde jag inte lämna den där och då efter att ha hört att den sprungit där uppe hela eftermiddagen också utan jag tog med den i bilen (till lilla D:s stora förvåning) och vips har vi en katt som ingen verkar sakna eller kännas vid.

Ligger just nu och lyssnar på ljudet av smattrade regn, ser fram emot Greys och sen försöka sova. Brukar inte gå så bra trots tröttheten...fick förfrågan idag om jag ville ha sömntabletter men jag sa tack men nej tack. Kanske några andra muntra-upp-mig-piller men det var tydligen inte aktuellt!;)

Fick små tabletter av doktorn mot min hjärtklappning tillsammans med rådet att bromsa in i tid. Vet inte var jag kan bromsa bara mest det... Hoppas tabletterna hjälper lite i alla fall.

Ja och sen "målade" jag en tavla igår, rätt nice avkoppling faktiskt:) tog ca 2 minuter så var väl lagom ansträngande!;)

Kram kram


4 kommentarer:

  1. Vilken liten ängel du är! Vilken tur att katten hittade just dej! Så det är ingen som hört av sig?!
    Konstigt att man bara överger en lite katt... Eller inte ;) finns så många konstiga ;)
    Ska ni behålla den?
    Cool tavla :)

    SvaraRadera
  2. Hehe ja tur för den :)
    Vi får se om ngn hör av sig, man fäster ju sig snabbt vid henne.

    Haha ja simplare motiv får man leta efter;) ville bara ha ngt svartvitt:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja hon ser underbar ut!
    Jag köpte mej en svartvit tavla idag, men det är ju roligare att ha målat en själv :)

    SvaraRadera
  4. Söt katt<3
    //Kram Alva

    SvaraRadera