onsdag 22 augusti 2012

Lchf uppdatering

Är så kul att komma tillbaka till jobbet och höra att kollegorna ser en förändring på mig!:)
Jag har kört LCHF fullt ut sedan mars ungefär och hittills gått ner 14kilo. Det är jätteroligt att få uppskattning för sitt "slit"!
Egentligen är det inget slit utan det har gått över förväntan. Jag äter mig mätt och har inga dippar som jag hade förut. Innan kom sötsuget som ett brev på posten varje dag ca klockan tre. Jag var tvungen att ha socker och åt det som fanns hemma. Kakor, godis, frukt eller glass! För att sedan fem minuter senare stå med ångesten och missnöjet över att jag hade så dålig karaktär!

I början av LCHF var jag trött och hade en enorm huvudvärk men efter en till två veckor vände det och nu känner jag mig pigg och som vanligt!

Många är negativa till LCHF och jag säger varken för eller emot utan man måste få göra som man själv känner för. För mig funkar det bra och jag tycker jag har hittat andra alternativ till att unna mig...klädkontot har ju höjts lite iallafall!;)

Snart fredag igen!;) känns bra!



3 kommentarer:

  1. Heja Dig!!!! Vad du är duktig och vilken karaktär du har!
    Kul att få beröm från andra!
    Jag är glad att jag har kommit igång med mina promenader igen. Ska fota min lapp imon, som jag satt upp på kylen, så ska du få se nåt bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det blir konstigt att säga "grattis" och "bra kämpat" och sånt om vikt tycker jag, ungefär som att man tyckte att du behövde det ;-)...det enda jag kan undra är var du tagit 14 kilo ifrån???? Men mår du bättre så är det ju underbart så jag avslutar ändå inlägget med "bra kämpat" :-). På vissa verkar LCHF funka super, vet fler som bara rasat i vikt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha i get your point:)
      Nej men det fanns lite att ta av tydligen;) och jag trodde faktiskt inte heller att det skulle gå så bra!:) har alltid fått råkämpa för de sista kilona innan men inte denna gången:)

      Radera